In de wereld van internet is het voor de gebruiker moeilijk om zich ervan te verzekeren dat hij van de juiste producten en diensten gebruik maakt. Hoe controleer je een online dienst? Wat komt er kijken bij een contract of overeenkomst met een cloud of service provider?
DHPA deelnemers wensen te handelen vanuit verifieerbare kwaliteit. Concrete zaken als een service overeenkomst of het transparant zijn over hoe er met vertrouwelijke gegevens wordt omgegaan zijn daar voorbeelden van. Deelnemers van DHPA streven de hoogste norm na in service en ondersteuning. Naast vele vormen van certificering van de kwaliteit van het proces, hanteren onze deelnemers het DHPA Service Level Agreement Framework in overeenkomsten met hun klanten. Op deze pagina vindt u een aantal lopende initiatieven waarmee deelnemers van DHPA zich onderscheiden op kwaliteit en betrouwbaarheid.
In samenwerking met business partner Weolcan heeft DHPA een standaard Service Level Agreement Framework opgesteld en gedeeld met zijn deelnemers. Het doel van dit framework is het nader vastleggen van performance afspraken zoals geldende prestatieniveaus, reactietijden, service windows en beschikbaarheid van de door de provider gehoste applicaties van de klant. Met deze standaard garanderen alle deelnemers een kwalitatieve service en lopen zij vooruit op hun branchegenoten. Het SLA Framework wordt regelmatig bijgewerkt en is ook beschikbaar in het Engels.
DHPA werkt aan een praktische continuïteitsregeling. De partijen die de nieuwe DHPA ‘Escrow’ handleiding opzetten zijn Escrow4All (een specialist op dit gebied), Weolcan (specialist in business modellen op gebied van cloud gerelateerde offerings) en ICTRecht (juridisch specialisten in ICT). Escrow4all neemt de projectleidersrol op zich. Met deze drie partijen hebben wij de overtuiging een goed, praktisch en hanteerbaar framework op te kunnen zetten voor de deelnemers van DHPA zodat zij hun klanten ook op het gebied van continuïteit optimaal van dienst kunnen zijn.
Sinds 25 mei 2018 is de nieuwe Europese wetgeving General Data Protection Regulation (GDPR, in Nederland bekend als Algemene Verordening Gegevensbescherming of AVG) van kracht. De GDPR bezorgt onze sector zowel uitdagingen als kansen. DHPA heeft in samenwerking met ICTRecht een verwerkersovereenkomst opgesteld. Dit is een ‘dynamisch document’, waarin regelmatig updates worden verwerkt gebaseerd op nieuwe inzichten of veranderende wet- en regelgeving.
Een samenwerking van marktleidende cloud providers en leveranciers. De DHPA vertegenwoordigt een sector die in de afgelopen decennia is uitgegroeid tot een factor die van belang is voor de gehele economie.
Privacy policySchrijf je dan direct in voor de nieuwsbrief.